25 Ağustos 2010 Çarşamba

iNANÇ MESELESİ...

'Bu taşı al eline, içten bir dilek dile ve şu gördüğün duvara inançla yapıştır, eğer duvara yapışırsa dileğin kabul olacak'....

' Bu ipi al bu dala inançla dilek diledikten sonra düğüm atmadan as ama dikkat et düğüm atarsan dilek bağlanır '

'yapabiliyosan verdiğim kurdeladan ufak bir parça yut, sevdiğinle evlen....

ve bu liste uzar gider.. Ailemde özellikle annem olmak üzere hemen hemen bütün kadınlar inanç manyağı ehueheuehe Oranda siğil mi çıktı ayol modern tıp ne anlasın gel hocaya okut, ip bağlat vs...
 Bir sıkıntın mı var, güzel bir rüya mı gördün, hemen kurbanını yatırda kes için şenlensin...

 Kimseyi yadırgamıyorum ya da inançlarıyla dalga felan geçmiyorum amma saçma geliyor, bir ölüden, bir ağaçtan,bir duvardan medet beklemek... Allahtan dileyeceksin ne dileceksen O'da seni heryerden duyabilidğine göre başkası yalan...

Geçenlerde yine gittik 7 uyurlar mağarasına. Anam anam bir dilek bir dilek herkes kanalize olmuş uuuuuu :) ben asla ve kat'a inanmadığımdan böyle yerlere zoraki giderim. Yani senin başarın,evlenmen vs. dileklerine mi bağlı. Sadece psikolojik bir şey diye düşünüyorum. He yapanlara da birşey demiyorum tabiki; çünkü sonuçta herşey beyinde bitiyor  kişi kendini rahatlatıp motive oluyorsa,  buyursun olsun ne ala...

Ama yani güzel bir rüya gördüysen, dileğin yerine gelmişse 47. kurbanını keseceğin yerde bir çocuğun senelik okul masrafını üstlen. Arada Çocuk esirgeme kurumuna git onları sevindir nedir bu yani taştan medet ummak...

O kadar çok gördüm ki gelip yatırın mermerinde uyuyanları, bakalım rüyamda özürlü torunum iyileşiyor mu? Kızım kocasıyla barışıyor mu?
Bir yandan bu cahilliğe kızıyorum bir yandan da üzülüyorum.Bazen insanlar okadar çaresiz kalıyor ki taştan, topraktan medet umuyorlar. Ne acı...



Resimde yine özümden birşey kaybetmemişim bir mağazaradayız ben taşa inanmadığımdan için gırgırındayım tabi ama arkamdaki teyzenin niyeti tabiki kabul olunsun...

1 yorum:

Çocukla Kampa Gidilir (mi?) dedi ki...

Hürrem Sultan, benimde etrafımda var böyle insanlar, şimdi herkes dicek benimde etrafımda var benimde var diye e öyleyse kim bunlar dimi :)

Yapılacak herşeyi yaptıktan sonra Allah'a el açıp dua etmek, ondan yardım etmek güzel ki buna tevekkül deniyor zaten, oraya buraya gitmek biraz tapınmak gibi geliyor bana da...


O her yerde sonuçta, içimizde yanımızda...

Dini konularda ileri gelenleri ziyaretetmekse amaç ona da varım...

 
Wordpress Theme by wpthemescreator .
Converted To Blogger Template by Anshul .